REGULAMIN UCZESTNICTWA W PROJEKCIE „Zrozumienie i wzmocnienie rodzin w kryzysie: Budowanie Zdrowych Relacji” objętym umową o dofinansowanie o numerze FESL.07.07-IZ.01-038E/23-00

§ 1 – Informacje ogólne o projekcie

  1. Regulamin dotyczy projektu pt. „Zrozumienie i wzmocnienie rodzin w kryzysie: Budowanie Zdrowych Relacji” (dalej: Projekt) realizowanego przez Fundację „Możemy Więcej”z siedzibą w Gliwicach (dalej: Fundacja) z dofinansowaniem ze środków unijnych otrzymanym na podstawie umowy o dofinansowanie nr FESL.07.07-IZ.01-038E/23-00.
  2. Projekt rozpoczyna się 2 listopada 2024 r. i zostanie zakończony 30 kwietnia 2026 r.
  3. Projekt skierowany jest do rodzin z terenu województwa śląskiego, w których jeden z członków rodziny, zwykle dziecko, zostało dotknięte kryzysem z powodu:
    • zaburzeń psychicznych z rozpoznaniem zaburzeń odżywiania,
    • zaburzeń depresyjno-lękowych,
    • zaburzeń osobowości,
    • zaburzeń identyfikacji płciowej,
    • zaburzeń ze spektrum autyzmu.
  4. Biuro Projektu mieści się w Gliwicach 44-100, ul. Cichociemnych 18.
  5. Projektem zarządza Zespół projektowy – zespół powołany przez Prezes Fundacji, w skład, którego wchodzi: Prezes Fundacji jako Kierownik Projektu, 2 psychoterapeutów wskazanych przez Kierownika Projektu, Koordynator administracyjny oraz, w razie takiej potrzeby,zaproszony przez Prezes Fundacji pracownik socjalny lub lekarz psychiatra.

§ 2 – Nabór do projektu

  1. Nabór do projektu rozpoczyna się z dniem 2 listopada 2024 r. i trwał będzie do czasu z rekrutowania co najmniej 40 rodzin, z czego 25 zakwalifikowanych zostanie do uczestnictwa w projekcie.
  2. W celu zgłoszenia chęci uczestniczenia w projekcie należy wypełnić formularze rekrutacyjne,który dostępne są w Biurze Projektu wersji drukowanej. Formularze wypełnić należy dla członków rodziny, którzy deklarują chęć uczestnictwa w projekcie, przy czym przynajmniej jeden formularz dotyczyć musi rodzica/opiekuna i przynajmniej jeden dotyczyć musi dziecka.
  3. Formularz rekrutacyjne należy dostarczyć w wersji papierowej (osobiście lub pocztą) do Biuro Projektu: 44-100 Gliwice, ul. Cichociemnych 18, tel. +48 578 009 995, e-mail: fundacjamozemywiecej.alewicka@gmail.comBiura Projektu.
  4. Wszystkie zgłoszenia będą opatrzone numerem potwierdzającym kolejność ich wpływu do Biura Projektu.
  5. Zgłoszenia sprawdzone zostaną pod względem formalnym co do swej kompletności i w razie stwierdzenia braków, przewiduje się wezwanie osoby zgłoszonej lub jej przedstawiciela ustawowego do uzupełnienia dokumentacji. W razie braku danych kontaktowych na formularzu rekrutacyjnym i braku możliwości skontaktowania się ze zgłaszającym,formularz zostanie odrzucony.
  6. Do projektu kwalifikowane będą rodziny, które:
    • a. Złożyły w pełni wypełnione formularze rekrutacyjne za co najmniej jedno dziecko i jednego rodzica/opiekuna z danej rodziny (do projektu można zgłosić więcej członków rodziny),
    • b. Spełniają warunki uczestnictwa w projekcie, tj. należą do grupy docelowej, do którejadresowany jest projekt,
    • c. Zakwalifikowane zostały do projektu przez w oparciu o kryteria wskazane poniżej.
  7. Ustala się następujące kryteria rekrutacji rodzin do projektu:
    • a. Osoby o niskim statusie społecznym 1 p
    • b. Motywacja do projektu 0-3 p / opisanie
    • c. Kolejność zgłoszeń 1 p
    • d. Opinia zespołu o zasadności terapii 0-3 p
    • e. Rodzina w kryzysie opisana w charakterystyce 1p
    • f. Kryterium nadrzędne przynależność do grup preferowanych 5 p.za spełnienie każdej przesłanki.

Za grupy preferowane uważa się:

  • osoby o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności,
  • osoby z niepełnosprawnością sprzężoną,
  • osoby z chorobami psychicznymi,
  • osoby z niepełnosprawnością intelektualną,
  • osoby z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi (w rozumieniu zgodnym z Międzynarodową Statystyczną Klasyfikacją Chorób i Problemów ZdrowotnychICD10),
  • osoby korzystające z programu FE PŻ,
  • dzieci wychowujące się poza rodziną biologiczną.

Maksymalna liczba możliwych do uzyskania punktów za spełnienie kryteriów 1-5 wyniesie 9 plus punkty z kryterium nadrzędnego dla grup preferencyjnych (7 grup preferencyjnych, każda grupa to po 5 punktów, gdy rodzina spełnia więcej niż jedno kryterium to punktacje sumują się). Zakwalifikowane do projektu zostaną rodziny z najwyższą liczbą punktów. Ponadto zgodnie z punktacją utworzona zostanie lista rezerwowa.

  • 8. Koordynatorzy projektu prowadzą listę rodzin zakwalifikowanych do projektu oraz listę rezerwową.
  • 9. Każda rodzina, która złożyła formularze rekrutacyjne, otrzyma od Koordynatorów Projektu Biuro Projektu:
  • 44-100 Gliwice, ul. Cichociemnych 18, tel. +48 578 009 995,
  • e-mail: fundacjamozemywiecej.alewicka@gmail.com informację o zakwalifikowaniu lub niezakwalifikowaniu do projektu, w tym o umieszczeniu na liście rezerwowej. Informacja może być przekazana osobiście, telefonicznie lub na podany adres email.
  • 10. Od decyzji o niezakwalifikowaniu do projektu przysługuje osobie zgłaszającej odwołanie do Zespołu projektowego. Odwołanie należy złożyć w Biurze Projektu na piśmie z uzasadnieniem.
  • 11. W wyniku rozpatrzenia odwołania Zespół projektowy podejmie ostateczną decyzję o zakwalifikowaniu lub niezakwalifikowaniu danej rodziny do projektu.

§ 3 – Przebieg projektu i obowiązki uczestników oraz terapeutów

  • 1. W przypadku indywidualnych spotkań terapeutycznych uczestnicy projektu wyłonieni w toku rekrutacji opisanej w § 2 przyporządkowani zostaną przez Zespół projektowy do osób prowadzących spotkania indywidualne (dalej: terapeuci) w każdym z obszarów planowanej pomocy, a następnie w porozumieniu z nimi ustalą dogodne dla obu stron dni i godziny spotkań.
  • 2. Terapeuci przygotowują zbiorcze harmonogramy zajęć indywidualnych z uczestnikamii dostarczają je Koordynatorom Projektu zgodnie z wewnętrzną Procedurą obiegu dokumentów.
  • 3. W przypadku zajęć grupowych, uczestnicy powiadamiani są o terminie i godzinie zajęć.
  • 4. Potwierdzenie obecności na zajęciach odbywa się:
    • a. W przypadku zajęć indywidualnych – na miesięcznym zbiorczym drukupotwierdzenia obecności na zajęciach podpisywanym przez uczestnika,
    • b. W przypadku zajęć grupowych – na zbiorczej liście obecności podpisywanej przezuczestników oraz osobę prowadzącą spotkanie.
  • 5. Każdy uczestnik zobowiązany jest do uczestnictwa w zaplanowanych dla niego zajęciach.W razie niemożności wzięcia udziału (np. z powodu zachorowania i innych zdarzeńlosowych), uczestnik zobowiązany jest umówić z prowadzącym inny termin przeprowadzeniazajęć niż pierwotnie zaplanowano.
  • 6. Uczestnicy projektu zobowiązani są do uczestnictwa w badaniach ankietowychorganizowanych przez Fundację w ramach projektu, w tym przed, w trakcie i po realizacjiprojektu.
  • 7. Uczestnicy projektu zobowiązani są do informowania Koordynatorów Projektu o każdorazowej zmianie danych teleadresowych i personalnych.
  • 8. W przypadku uzasadnionej rezygnacji z udziału w projekcie uczestnik jest zobowiązany do złożenia w Biurze Projektu pisemnej rezygnacji.

§ 4 – Obowiązki Fundacji

Do obowiązków Fundacji należy:

  1. zapewnienie odpowiedniej infrastruktury do realizacji działań w projekcie;
  2. zapewnienie terapeutów;
  3. zapewnienie materiałów szkoleniowych i dydaktycznych w razie takiej potrzeby;
  4. realizacja działań zgodnie z założeniami projektu, w terminach i na warunkach określonychw projekcie;
  5. informowanie uczestników o terminach i miejscu świadczenia na ich rzecz usług objętychprojektem;
  6. zapewnienie wysokiej jakości zajęć indywidualnych prowadzonych w ramach projektu,w tym poprzez dobór kadry o odpowiedniej wiedzy i kompetencjach;
  7. rozpatrywanie wszelkich zażaleń uczestników związanych z przebiegiem projektu.

§ 5 – Uwagi końcowe

  1. Udostępnienie danych osobowych jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanieswoich danych osobowych na potrzeby realizacji projektu, zgodnie z zapisami ustawy z dnia10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2018, poz. 1000z późniejszymi zmianami).
  2. Osoby, które nie stosują się do postanowień niniejszego Regulaminu nie będą miałymożliwości uczestnictwa w działaniach projektu.
  3. Fundacja zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym regulaminie.
logo Fundacja "Możemy Więcej"

Opracowała: Violetta Filipowicz  Koordynator ds. administracji projektu
Zatwierdziła: Anna Lewicka Prezes Fundacji „Możemy więcej”